Rehabilitační centrum FyzioHelp s.r.o.

Ultrazvuk SIRIO

Nízkofrekvenční ultrazvuk, který kombinuje ultrazvuk, bezbolestnou rázovou vlnu, vibrace a hloubkovou diatermii v jediném ošetření. Využívá se k léčbě poruch pohybového aparátu.

Proč právě ošetření SIRIO

• Aplikace je rychlá, bezpečná, bezbolestná
  • Výborné výsledky, bez vedlejších nežádoucích účinků
  • Široké spektrum použití
  • Spolupůsobení fyzikální terapie a manuální masáže

Výhody léčby

• Od klasického ultrazvuku je výhodou, že lze aplikovat přímo na klouby a svalové úpony – –
  • Nízkofrekvenční ultrazvukové vlny působí:

1. Protizánětlivě
  2. Snižují bolest, otoky, napětí tkání
  3. Podporují proudění lymfy
  4. Účinky ultrazvuku SIRIO se projevují už v průběhu aplikace a až 85% pacientů pociťuje téměř okamžitou úlevu

Indikace:

• Léze (poranění, poškození) pohybového aparátu
  • Úponové bolesti (tenisový či golfový loket), poškození šlach a vazů, poškození a úrazy kloubů a kloubních pouzder, trauma a ruptura svalů, muskulární dekontrakce, redukce otoků a hematonu
  • Akutní zánětlivé procesy pohybového aparátu (zánět Achillovy šlachy)
  • Extraoseální osifikace – kostnatění
  • Artróza
  • Revmatická artritida
  • Patní ostruha a talonitida
  • Kalcifikující tendinóza (chronické poranění šlachy)
  • Krevní podlitiny
  • Plantární fascitida – bolest paty při zánětu povázky – šlacha, která spojuje patu a prsty a podporuje svaly a klenbu chodidla
  • Kapsulitida –zánět pouzdra ramenníhokloubu – ztuhlost a bolest ramenního kloubu – tzv. Syndrom zmrzlého ramene

Průběh aplikace

Během terapie (doba trvání cca 20 minut, dle plochy k ošetření) se pro lepší efekt střídá více aplikátorů. Volba hlavice závisí na zkušenostech terapeuta a je volena dle aktuálního stavu pacienta. Je dobré vědět, že každá hlavice produkuje jinou kvalitu „pískání“, které vzniká v tkáních jako vedlejší produkt nízkých ultrazvukových vln, kterou pacient vnímá. Čím jsme blíže k hlavě, tím je více slyšitelné. Krom toho se jedná o proceduru, která je velmi dobře tolerovaná. Intenzita by se měla pohybovat těsně pod hranicí bolesti a u většiny aplikátorů je cítit postupně sílící teplo, ale nemělo by se jednat o pálení. Z uvedeného vyplývá, že k tíženému výsledku je nezbytná komunikace pacienta a terapeuta během ošetření.

Je doporučeno podstoupit alespoň 3 aplikace SIRIA v případě potřeby ob den. Ideální interval je ve většině případů 2-3 dny. Nemělo by se přesáhnout více jak 10-12 terapií na oblast. Cena 600,- Kč za jednu terapii (20 min)

Kryoterapie Cryo – T Elephant

Jde o moderní léčebnou metodu extrémním chladem pomocí přístroje pro lokální terapii Cryo – T Elephant, pracující na bázi dusíku a dosahující na výstupu trysky teploty -140 C.

Využití má pro pacienty i sportovce. Zlepšuje hojení a urychluje regeneraci. Je vhodná ke snížení bolesti, odstranění zánětů a otoků např. následkem úrazu, operací, chronických onemocnění pohybového aparátu nebo po náročném tréninku.
Působení chladu zaměříme (pomocí výstupní trysky) přesně tam, kde je potřeba – na problémové části těla, a to v časovém intervalu cca 3–10 min dle místa ošetření a indikace léčby.
Lokální kryoterapie má největší účinnost, pokud se opakuje každý den až do odeznění problémů. Přináší téměř vždy úlevu, a to už po první aplikaci.

Doba léčby záleží na typu a rozsahu postižení. Pokud je potřeba léčbu, co nejvíce urychlit, např. u sportovců, je možné absolvovat léčbu lokálním chladem i 2x za den, a to s odstupem 6 hodin.
Terapie LOKÁLNÍ KRYOTERAPIE není hrazena zdravotní pojišťovnou.
Cena terapie: 3 min/ 150,- Kč.

Účinky a indikace:
– pooperační stavy
– úleva od bolesti
– snížení otoků
– snížení svalového napětí
– odstranění svalových křečí
– léčba revmatických a degenerativních kloubních onemocnění
– snížení aktivity zánětlivých procesů
– léčba onemocnění svalů, šlach, podvrtnutí, mezižeberních nervů, sedacích nervů, bolesti v kříži a parézy
– tenisové lokty, bolestivá třísla …..

Kontraindikace
– alergie a citlivost na chlad
– záněty cév
– choroby krve spojené se srážlivostí
– ateroskleróza DK
– chronická žilní nedostatečnost a posttrombotické stavy
– poruchy mikrocirkulace při cukrovce (diabetická noha)
– poruchy citlivosti, parestezie, polyneuropatie
– omrzliny
– velká anemie
– nádorové onemocnění
– těžká porucha oběhového systému
– porušená kontinuita kůže
– Raynaudova choroba

BTL – 6000 TR- Therapy Elite

Selektivní (výběrová) radiofrekvenční terapie, šíří vysokofrekvenční elektromagnetické vlny do požadované tkáně, což vede k selektivní tkáňové hypertermii, díky tomuto mechanismu pacienti zažívají okamžitou úlevu od bolesti, dochází k uvolnění zvýšeného napětí svalů, snížení otoků a k podpoře regenerace a hojení tkáně.

Dvě různé elektrody kapacitní a rezistivní selektivní radiofrekvenční terapie poskytují přesnou a účinnou léčbu cílenou do specifické tkáně. Kapacitní elektroda se zaměřuje na léčbu svalů, rezistivní působí naopak na tkáně s vyšším odporem, jako jsou svalové úpony, šlachy a vazy

Kombinace manuální zručnosti terapeuta a TR Therapy činí z této léčebné metody nejmodernější terapii s okamžitým výsledkem. Pacient vnímá terapeutický účinek již po první terapii, která přináší okamžitou úlevu s dlouhotrvajícím efektem.

TR Therapy je vhodná pro pacienty akutní i chronické a je vhodnou metodou řešení všech bolestí pohybového aparátu.

Tuto metodu ocení pacienti (sportovci) při řešení akutních poúrazových stavů (např. vyvrtnutí kotníku, natržení nebo natažení svalu), kteří se potřebují rychle vrátit do tréninkového procesu. TRT nabízí rychlou rekonvalescenci v rámci několika dnů.

Výrazně urychluje léčbu po operativních zákrocích!!!

Doporučená frekvence cca 3-4 terapie (časové rozložení terapií 15–60 min, dle akutního nebo chronického stavu)

Techniky TR Therapy

MASÁŽNÍ TECHNIKA

TR – Terapie v kombinaci s technikami měkké tkáně zlepšuje terapeutický účinek zvýšením průtoku krve, která do léčené tkáně přináší větší množství živin, kyslíku a obranných látek. Tato kombinace vede k rychlejšímu a snadnějšímu odstranění obtíží.

TECHNIKA PASIVNÍHO POHYBU

TR – Terapie uvolňuje spoušťové body a svalový hypertonus, které omezují rozsah kloubního pohybu. Použití selektivní radiofrekvenční terapie v kombinaci s pasivním protažením zkrácených struktur vede například k úlevě a okamžitému rozšíření rozsahu pohybu v daném úseku.

TECHNIKA SVALOVÉ AKTIVACE

Kombinace selektivní radiofrekvenční terapie a izometrické nebo izotonické svalové kontrakce koncentruje hypertermii do stažených svalů. Dodávaní radiofrekvenční energie tato vlákna uvolňuje a vede k jejich opětovnému začlenění do svalové souhry.

Vše o TR – Therapy najdete na oficiálních stránkách www.tr-therapy.cz

Indikace

• Bolesti krční a bederní páteře
  • Poúrazové stavy
  • Léčba otoků po úrazu
  • Regenerace svalů
  • Pohmožděné a namožené svaly
  • Bolesti kloubů
  • Úponové bolesti
  • Syndrom karpálního tunelu
  • Záněty šlach, po extrémních sportovních výkonech
  • Syndrom zmrzlého ramene
  • Tenisový a golfový loket

Účinky

• Relaxace svalů – účinek myorelaxace (svalové uvolnění) nastává okamžitě, je znatelný již v průběhu terapie.
  • Zvýšení rozsahu pohybu v kloubu – je výsledkem svalového uvolnění.
  • Regenerace a hojení tkáně – dochází ke zlepšení metabolismu tkáně v místě aplikace a tím výrazně urychlí hojení a regeneraci měkké tkáně, znatelně urychlí resorbci hematomu po zranění.
  • Redukce otoku – zvýšením lokálního prokrvení dochází i k zefektivnění a urychlení lymfatických procesů (drenáže) a tím i ke zmenšení otoku.
  • Analgetický účinek – všechny tyto procesy, které ve tkáni v průběhu aplikace probíhají, přináší okamžitou a výraznou úlevu od bolesti.

Kontraindikace

• těhotenství
  • záněty kůže
  • krvácivé stavy